15 maja 2000 r. – VII Konferencja Andragogiczna
VII Konferencja Andragogiczna – Toruń, 15.05.2000 – temat: Kobiety a edukacja dorosłych (współorganizatorzy: Zespół Pedagogiki Dorosłych KNP PAN, Instytut Pedagogiki UMK, Fundacja Edukacji Dorosłych);
Podczas konferencji przedmiotem zainteresowania były takie zagadnienia jak: wyższe kursy dla kobiet Adriana Baranieckiego w XIX wieku, potrzeby edukacyjne kobiet w Polsce (w tym kobiet po 60 roku życia), aktywność edukacyjna kobiet, świadomość edukacyjna i różne drogi edukacyjne kobiet, aspiracje edukacyjno-zawodowe młodych kobiet, udział kobiet w nauce w ujęciu porównawczym, kobiecość rozumiana jako wartość, kwestia kobieca w Internecie, wzory kobiecości w podręcznikach szkolnych, kobiety w szwedzkich uniwersytetach ludowych.
31 maja – 1. czerwca 1999 r. – VI Konferencja Andragogiczna
VI Konferencja Andragogiczna – Toruń-Płock, 31.05-01.06.1999 – temat: Reforma szkolnictwa w Polsce a potrzeby i zadania edukacji dorosłych i andragogiki (współorganizatorzy: Zakład Edukacji Ustawicznej i Pedagogiki Porównawczej Instytutu Pedagogiki UMK, Wydział Pedagogiczny Szkoły Wyższej im. P. Włodkowica, Wyższa Szkoła Oficerska im. gen. J. Bema);
W centrum zainteresowania podczas konferencji znalazły się zagadnienia dotyczące specyficznych potrzeb edukacji dorosłych w Polsce, jej kontekstu europejskiego oraz konieczności dostosowania do europejskich standardów, wdrażania reformy oświatowej w edukacji dorosłych, polityki Ministerstwa Edukacji Narodowej wobec edukacji dorosłych, kierunków i perspektyw jej rozwoju w Polsce, ustawy o szkolnictwie wyższym i rozwoju wyższych szkół niepublicznych.
26-27. października 1998 r. – V Konferencja Andragogiczna
V Konferencja Andragogiczna – Toruń-Płock, 26-27.10.1998 – tematyka konferencji związana była z integracją środowiska andragogów (współorganizatorzy: Zespół Pedagogiki Dorosłych KNP PAN, Instytut Pedagogiki UMK, Wyższa Szkoła Oficerska im. gen. J. Bema, Szkoła Wyższa im. P. Włodkowica w Płocku, Niemieckie Towarzystwo Uniwersytetów Ludowych DVV – przedstawicielstwo w Polsce);
Konferencja miała międzynarodowy charakter (wzięli w niej udział goście z Niemiec, Rosji, Białorusi, Ukrainy, Słowacji i Litwy); konferencja poświęcona była działaniom integracyjnym andragogów w Polsce i za granicą oraz roli, jaką w tym zakresie spełniają czasopisma i publikacje andragogiczne, strategiom integracyjnym w andragogice europejskiej, edukacji kobiet i ich sytuacji na rynku pracy, konieczności przygotowania osób dorosłych do wykonywania drugiego zawodu. realizowanym w poszczególnych krajach formom edukacji dorosłych, kulturze studiowania dorosłych, problemom metodologicznym prowadzonych badań.
31 maja – 01. czerwca 1996 r. – IV Konferencja Andragogiczna
IV Konferencja Andragogiczna – Toruń, 31.05-01.06.1996 – temat: Nowe poszukiwania w edukacji i pedagogice dorosłych (współorganizatorzy: Zakład Dydaktyki Instytutu Pedagogiki UMK, Wyższa Szkoła Oficerska im. gen. J. Bema w Toruniu, Niemieckie Towarzystwo Uniwersytetów Ludowych DVV – przedstawicielstwo w Polsce);
Konferencja miała międzynarodowy charakter (wzięli w niej udział pracownicy Uniwersytetu Humboldta); poruszane podczas konferencji zagadnienia szczegółowe dotyczyły kształcenia ekologicznego, instytucji pracujących na rzecz bezrobotnych, pracy doradców nauczycieli dorosłych, zastosowania nowoczesnych technologii w kształceniu na odległość, narzędzi do tworzenia audycji multimedialnych, wykorzystania sieci komputerowej w edukacji dorosłych, zastosowania metod problemowych w kształceniu dorosłych, problemów samokształcenia, problemów kształcenia osób starszych.
7-9. maja 1995 r. – III Konferencja Andragogiczna
III Konferencja Andragogiczna – Toruń, 7-9.05. 1995 – temat: Kształcenie i doskonalenie nauczycieli andragogów (współorganizatorzy: Zespół Pedagogiki Dorosłych KNP PAN, Instytut Pedagogiki UMK, Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Rakietowych i Artylerii w Toruniu);
Konferencja miała międzynarodowy charakter (uczestnikami byli pracownicy wyższych uczelni z Litwy, Niemiec, Rumunii i Węgier); podejmowana problematyka dotyczyła aktualnych problemów kształcenia nauczycieli dla potrzeb edukacji dorosłych, zauważalnych w tym zakresie tendencji tak w kraju jak i za granicą; zwrócono uwagę na różne modele nauczyciela-wychowawcy, konieczność uwzględniania potrzeb uczących się dorosłych, wspieranie ich rozwoju przez nauczycieli; mówiono o doskonaleniu zawodowym animatorów kultury, kadry oficerskiej w siłach zbrojnych, potrzebie informatycznego kształcenia andragogów; postulowano utworzenie andragogicznego kierunku studiów.
25-26. kwietnia 1994 r. – II Konferencja Andragogiczna
II Konferencja Andragogiczna – Toruń, 25-26.04.1994 – temat: Kształcenie andragogiczne w wyższych uczelniach (współorganizatorzy: Zespół Pedagogiki Dorosłych KNP PAN, Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Rakietowych i Artylerii w Toruniu);
Podczas konferencji prezentowano osiągnięcia i problemy edukacji dorosłych, cele i programy kształcenia andragogicznego w poszczególnych uczelniach (co pozwoliło na wymianę doświadczeń w tym zakresie); zwrócono uwagę na konieczność wprowadzenia do programów kształcenia pedagogicznego problematyki andragogicznej.